Wat mag het kosten?

Verkeer, Wegen en Water

Rekening

Begroting

2020

2021

2022

2023

2024

2025

2026

Lasten

2.004

2.531

2.240

2.458

2.258

2.755

2.896

Baten

513

1.160

798

868

1.038

1.408

908

Saldo baten en lasten

-1.491

-1.371

-1.442

-1.591

-1.220

-1.347

-1.988

Onttrekkingen aan reserves

310

392

443

704

550

1.131

1.265

Toevoegingen aan reserves

617

687

757

877

877

877

877

Saldo reserves

-307

-294

-314

-173

-327

254

389

Saldo

-1.798

-1.665

-1.756

-1.763

-1.547

-1.093

-1.600

LASTEN

De lasten zijn € 291.000 lager in de begroting 2022. Dit als gevolg van:

  • € 59.000 hogere lasten planmatig onderhoud in 2022 ten opzichte van 2021.

  • € 50.000 hogere lasten voor het opstellen van een mobiliteitsvisie en plan voor de komende 10 tot 15 jaar.

  • € 30.000 hogere lasten voor de update van het parkeerbeleid.

  • € 20.000 lagere lasten als gevolg van het incidentele budget wielrennersinterventie in 2021.

  • € 455.000 lagere lasten voor het project A9 voornamelijk als gevolg van een incidentele dotatie aan het bomencompensatiefonds in 2021 ad € 365.000 en tevens lagere salarislasten

  • € 18.000 hogere lasten voor het project ABP Woonboten. Overigens is voor dit project tevens een overheveling aangevraagd om budget over te hevelen van 2021 naar 2022.

  • € 28.000 hogere lasten als gevolg van diverse posten inhuur parkeren en waaronder CAO ontwikkelingen.

BATEN

Het verschil tussen de begroting 2022 en de begroting 2021 is € 362.000 lager. Dit komt voor-namelijk door een bijdrage aan het project A9.

RESERVES

  • Lasten, € 51.000 hogere toevoeging aan de reserve groot planmatig onderhoud.

  • Baten, € 70.000 lagere onttrekking aan de reserve aan de reserve groot planmatig onderhoud.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf