Wat mag het kosten?
Verkeer, Wegen en Water | Rekening | Begroting | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
Lasten | 2.004 | 2.531 | 2.240 | 2.458 | 2.258 | 2.755 | 2.896 |
Baten | 513 | 1.160 | 798 | 868 | 1.038 | 1.408 | 908 |
Saldo baten en lasten | -1.491 | -1.371 | -1.442 | -1.591 | -1.220 | -1.347 | -1.988 |
Onttrekkingen aan reserves | 310 | 392 | 443 | 704 | 550 | 1.131 | 1.265 |
Toevoegingen aan reserves | 617 | 687 | 757 | 877 | 877 | 877 | 877 |
Saldo reserves | -307 | -294 | -314 | -173 | -327 | 254 | 389 |
Saldo | -1.798 | -1.665 | -1.756 | -1.763 | -1.547 | -1.093 | -1.600 |
LASTEN
De lasten zijn € 291.000 lager in de begroting 2022. Dit als gevolg van:
€ 59.000 hogere lasten planmatig onderhoud in 2022 ten opzichte van 2021.
€ 50.000 hogere lasten voor het opstellen van een mobiliteitsvisie en plan voor de komende 10 tot 15 jaar.
€ 30.000 hogere lasten voor de update van het parkeerbeleid.
€ 20.000 lagere lasten als gevolg van het incidentele budget wielrennersinterventie in 2021.
€ 455.000 lagere lasten voor het project A9 voornamelijk als gevolg van een incidentele dotatie aan het bomencompensatiefonds in 2021 ad € 365.000 en tevens lagere salarislasten
€ 18.000 hogere lasten voor het project ABP Woonboten. Overigens is voor dit project tevens een overheveling aangevraagd om budget over te hevelen van 2021 naar 2022.
€ 28.000 hogere lasten als gevolg van diverse posten inhuur parkeren en waaronder CAO ontwikkelingen.
BATEN
Het verschil tussen de begroting 2022 en de begroting 2021 is € 362.000 lager. Dit komt voor-namelijk door een bijdrage aan het project A9.
RESERVES
Lasten, € 51.000 hogere toevoeging aan de reserve groot planmatig onderhoud.
Baten, € 70.000 lagere onttrekking aan de reserve aan de reserve groot planmatig onderhoud.